It was an experience for live time! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sandra Kox - WaarBenJij.nu It was an experience for live time! - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sandra Kox - WaarBenJij.nu

It was an experience for live time!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Juli 2015 | Australië, Atherton

Hallo allemaal,

Hier zit ik dan weer in ons kikkerlandje na te genieten van een geweldige ervaring. Ik zal jullie meenemen door de laatste avonturen die wij beleefd hebben, zodat jullie ook een beetje kunnen meegenieten.

Met het vorige verslag was ik gebleven bij onze laatste stageweek. Die week is goed gelopen en wij waren optijd klaar met ons verslag voor de Atherton Show, dus wij hebben die woensdag heel de dag doorgebracht bij de show. Donderdag hebben wij onze verslagen uitgeprint en ingebundeld en een dutch tea-time gehouden. Ze vonden het allemaal super leuk en moesten het eerst in het Nederlands uitspreken voordat ze het mochten proeven. Geweldig wat daar aan woorden uitkwam, maar ze probeerde het wel allemaal! We hadden peperkoek met boter, boterhammen met hagelslag, bokkenpootjes, speculaas, stroopwafels, drop en wafels. We hebben er allemaal van genoten, daarna zijn er nog wat groepsfoto’s gemaakt met het personeel en vervolgens zijn wij met Bill gaan lunchen bij the Dairy Centre. Waar wij gezellig hebben zitten kletsen onder het genot van een heerlijke smoothie en lunch. Daarna hebben wij onze auto terug gebracht, zijn we nog even mee geweest naar een bedrijfsbezoek en heeft Bill ons afgezet bij de caravan. Waar wij konden beginnen met inpakken en de grote schoonmaak ( zo vies was het gelukkig niet:p). ’s avonds hebben wij de avond gezellig afgesloten met de Nederlandse families.

Vrijdag ging onze wekker om 5.00 uur en stond Bill om 5.45 bij ons voor de deur. Na een Nederlands afscheid met drie kussen, wat hij heel gek vond, zijn wij in de bus gestapt. Na een rit van 2 uur waren wij bij het vliegveld en hebben wij een binnelandse vlucht van Cairns naar Adelaide gepakt. Bij aankomst in Adelaide zijn wij naar de verhuurder gegaan, waar wij onze camper hebben opgehaald. Alles wat we nodig hebben zit in de camper en het was een knus en gezellig ding. Alleen het wegrijden ging iets moeilijker, na 10 weken in een automaat te hebben gereden en dan weer in een schakelbak is toch wel even wennen:P. De koppeling van de camper moest je voor ons gevoel heel ver op laten komen, voordat de auto vooruit kwam. Dat was de eerste paar keer wel echt wennen. Vanuit daar zijn we naar de camping gereden en hebben wij onze camper een beetje geïnstalleerd. ’s Avonds zijn wij Adelaide gaan verkennen en hebben we een hapje gegeten.

Zaterdag zijn wij naar Kangaroe Island geweest en wat een geweldige en onvergetelijke dag was dat! Daar hebben we natuurlijk kangaroes gezien, koala’s, zeehonden en geweldige uitzichten!! (hopelijk lukt het nou wel met de foto’s, zodat jullie een idee hebben). Daar hebben we heel de dag doorgebracht en zijn we van de ene kant naar de andere kant gebracht onder leiding van een gids. Zo hebben we de verschillende landschappen gezien en alles geleerd over het eiland. ’s Avonds zijn wij moe en voldaan naar bed gegaan.

Zondag ochtend hebben wij heerlijk rondgedobberd in het zwembad en na een welverdiende douche zijn wij richting het centrum van Adelaide gegaan, waar wij hebben rondgelopen. Om 5 uur hadden we afgesproken met Erica en Marloes, twee medestudenten die in Melbourne stage hebben gelopen. Daar hebben we gezellig mee zitten kletsen, weer onder het genot van een heerlijk diner. Het was heel leuk om de verhalen van andere te horen en ondanks dat hun een stage in een andere sector hebben volbracht hebben we toch dezelfde cultuur verschillen opgedaan!

Maandag hebben wij 650 km gereden in geweldige landschappen. ’s Avonds hebben wij ons geïnstalleerd op de camping in Warnambool, waar wij lekker voor ons zelf hebben gekookt in de camp kitchen. Om het ultime vakantie gevoel in de camper te hebben, hebben wij een potje zitten kaarten met een warme kop thee en koffie. ’s Ochtends hebben wij weer baantjes gezwommen in het zwembad en zijn daarna naar het strand gelopen. Bij dit strand konden we misschien walvissen spotten. Wij kwamen aanlopen en recht voor onze neus lag een walvis, echt geweldig! Vervolgens kwam een man aanlopen die al voor de 15 keer kwam kijken en nog gen een keer een walvis had gezien, wij komen daar een keer en zien meteen een walvis. Helaas regende en waaide het hard, dus hebben er maar even van kunnen genieten. Daarna hebben we onze weg vervolgt en zijn wij begonnen aan de great ocean road. Ook hier hebben we geweldige uitkijkpunten gehad over de zee en natuurlijk hebben ook wij de bekende 12 apostelen bezocht. Haha zo special vonden wij het niet, wij vonden het leuker om de mierenhoop met spleetogen te zien die allemaal selfies aan het maken waren. De nacht hebben we doorgebracht bij Apollo Bay waar wij een geweldig uitzicht over de zee hadden, hier hebben wij weer heerlijk voor ons zelf gekookt en daarna een film in de camper gekeken.

Woensdag hebben wij de great ocean road afgemaakt en hebben wij op en top genoten van de geweldige uitzichten!! Wat een natuur! Rond de middag zijn wij aangekomen net buiten het centrum van Melbourne, het centrum gaan wij niet opzoeken met onze camper. ’s Avonds zijn wij de stad in gegaan met de bus, hebben een hapje gegeten in de stad en sightseeing gedaan. De volgende dag hebben wij doorgebracht in Melbourne, wat een drukke stad is dat! De ochtend hebben we doorgebracht op een markt met 1.000 kraampjes. Vervolgens hebben wij geshopt en cultureel gedaan en rond 5 uur hadden wij het beiden helemaal gehad. De drukke stad was voor ons alle twee niets.

Vrijdag ochtend zijn wij op pad gegaan naar Phillip Island, daar hebben wij een geweldige dag gehad! Als eerst zijn we naar de camping gereden en ingecheckt en vervolgens zijn we weer in de camper gestapt en zijn we naar Churchill Island Heritage farm geweest. Dit was een eiland wat aan Phillip island lag. Op dit eilandje was een oude boerderij gevestigd waar verschillende demonstraties werden gegeven. Onder andere schapen scheren, schapen drijven en kon je een koe met de hand melken. Hier ben ik nog actief bezig geweest met een zweep, waar ik in het begin alleen maar me zelf meesloeg in plaats van het maken van het gewenste geluid. Als je er dan toch bent, moet je dat ook geprobeerd hebben het filmpje is hilarisch:P De makkelijkere variant ging gelukkig wel goed! Daarna zijn we naar een park geweest waar allemaal koala’s en kangaroes zaten, het blijft uniek ook al heb je die vaker gezien! De dag hebben we afgesloten met een Penguin Parade, dit was echt onbeschrijfelijk. Hier hebben we 700 kleine pinguïns (ongeveer 30 cm) uit de zee zien komen, over het strand zien lopen en naar hun holletjes zien gaan. Precies zoals de natuur film het laat zien, hebben wij het in het echt gezien. Dat ze uit het water willen komen, een golf aankomt en weer terug gesleurd worden het water in. Op het strand zijn ze makkelijk te pakken voor prooien, dus dan rennen ze over het strand heen, met een clubje van 20, puur natuur echt geweldig! Vervolgens waren de laatste gearriveerd en liepen we terug, waar vervolgens de pinguïns voor je voeten liepen op zoek naar hun holletjes. Na een geweldige dag hebben zijn wij terug gegaan naar onze camper.

Zaterdag zijn wij verder gereden richting Sydney en hebben we deze dag ongeveer 550 km gereden. De avond en nacht hebben wij doorgebracht in Eden, waar we lekker bij het strand zaten. ’s Avonds hebben we nog een avondwandeling gemaakt over het strand, echt heerlijk. Alleen was het alweer donker voordat wij terug waren en was het even lastig om het pad naar de camping te vinden.

Zondag hebben we de laatste 580 km van onze reis gereden, richting Sydney. Vanuit Eden zijn we naar het binnenland gereden, zodat we een bezoekje aan de hoofdstad konden brengen (Canberra). Onderweg zijn we totaal verschillende landschappen tegengekomen en totaal verschillend weer. Zo zijn we onderweg zelfs sneeuw tegen gekomen! Eenmaal aangekomen in Canberra hebben we geluncht en het memorial bezocht. Daarna hebben we onze reis vervolgt naar Sydney, wat een grote stad is dat! Ook hier hadden we ervoor gekozen om een camping buiten het centrum van Sydney te pakken. Helaas hadden we een afslag gemist en kwamen we vervolgens over de Harbour Bridge en langs het Opera house, achja hebben we die alvast gezien in het donker:P De volgende dag zijn we naar de Blue Mountains gereden, waar wij een geweldige tocht door de bergen hebben gehad van ongeveer 2.5 uur. Na een moe en voldaan gevoel kwamen we uit bij een geweldig uitzicht over de Blue Mountains! Vervolgens hebben we onderweg geluncht en zijn we richting de camping gereden, helaas waren we weer een beetje fout gereden en hebben we een paar keer in de file gestaan. Maar dat kon de pret niet drukken! Daarna hebben we lekker bij onze camper buiten gegeten met een sterrenhemel, na een welverdiende douche zijn wij in bed gekropen en hebben we een film gekeken. Die film ging echt nergens over, maar het speelde af in Brisbane. Dus voor ons kwamen er allemaal plekken in voor waar wij ook waren geweest.

Dinsdagochtend hadden we afgesproken met Dyoni (medestudent), samen met haar hebben we een tour van ongeveer 3 uur door Sydney gehad, waarbij wij heel cultureel bezig zijn geweest en nog een keer het opera house en de Harbour Bridge hebben gezien bij daglicht. Vervolgens hebben we voor het opera house geluncht en hebben we nog over de Harbour bridge gelopen. Daarna zijn we richting de Darling harbour gelopen en daar hebben we heerlijk gegeten, met uitzicht op het water! Na het eten hebben we daar nog een stukje gewandeld en zijn wij terug gelopen naar de bus halte. Woensdagochtend hadden we afgesproken om naar het bekende Bondi Beach te gaan, daar zijn we met de bus en trein naar toegegaan ( konden we dat ook weer afstrepen van ons lijstje). Daar hebben we lekker aan het strand gewandeld en langs de winkels gelopen. Rond de middag zijn wij terug gegaan naar het centrum van Sydney en zijn we naar de Westfield Tower geweest, waar we vanaf 304 meter hoogte een geweldig uitzicht over de stad hadden. Aangezien wij er later op de middag waren hebben wij een geweldige zonsondergang kunnen zien op deze hoogte. De avond hebben we afgesloten bij Dyoni en hebben daar met zijn drieën gekookt. Het was echt leuk om te zien hoe Dyoni al drie maanden woont en leeft in Australië.

Donderdagochtend hebben we onze plannen om gegooid en hebben we eerst onze spullen bij het hotel afgegooid en vervolgens de camper terug gebracht. Vervolgens zijn we met de bus naar het centrum van Sydney gegaan en hebben we de middag nog gezellig afgesloten met Dyoni. Begin avond zijn wij naar ons hotel gegaan, waar wij lekker op ons gemakje onze koffers hebben ingepakt, daarna zijn we gaan eten in de buurt. Met een volle buik zijn wij het zwembad en bubbelbad ingedoken! Na een heerlijke douche was ik al snel in dromenland.

Vrijdagochtend hebben we vanuit ons bed tv gekeken en in bed gegeten en om half 11 zaten wij in de taxi naar het vliegveld. Op het vliegveld hebben we nog even de benen gestrekt en rond gekeken. Na een vlucht van 9.5 uur waren we aangekomen in Hongkong, daar hebben we weer onze benen gestrekt en kregen we te horen dat onze vlucht vertraging had. Een half uur later dan gepland zaten wij in het vliegtuig, waar we te horen kregen dat we nog een half uur ging duren voordat we konden vertrekken. Om half 8 's ochtends waren wij weer geland in ons kikkerlandje, een uur later dan gepland, maar op deze manier kon het thuisfront iets langer in bed blijven liggen:P. Om kwart over 8 werden wij om de nek gevlogen en hebben we gezellig met zijn alle nog iets gedronken. De terug weg naar huis, in de auto, was wel weer allemaal wennen. Alles zit weer aan de andere kant van de weg. Nou zijn we al weer een paar dagen verder en begin ik alles bij beetje te beseffen. We hebben echt een geweldig ervaring opgedaan, nieuwe mensen leren kennen, de vriendelijkheid en relaxte levensstijl van de aussies meegemaakt en wat hebben wij veel gezien en meegemaakt! Ik had het ook echt voor geen goud willen missen!!!! Nou is het bijkomen van een jetlag en weer wennen aan het gewone leventje in ons kikkerlandje:p