Op zoek naar Nemo - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sandra Kox - WaarBenJij.nu Op zoek naar Nemo - Reisverslag uit Atherton, Australië van Sandra Kox - WaarBenJij.nu

Op zoek naar Nemo

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Juni 2015 | Australië, Atherton

Hallo allemaal,

Hier weer een update vanuit down under. Wij zijn vandaag alweer week 6 ingegaan, wat gaat de tijd toch snel!

Vorige week donderdag en vrijdag zijn wij productief bezig geweest op kantoor. Donderdag avond zijn wij bij Jeamba en Moniek op bezoek geweest. Na een gezellig avond ben ik met een moe maar voldaan gevoel naar bed gegaan. Vrijdag avond zijn wij cultureel bezig geweest en hebben een musical over de eerste wereldoorlog bijgewoond. Hierbij vochten de ANZAC (Australian and New Zealand Army Corps) samen met de Engelsen in de Slag om Gallipoli (Turkije). Hierin speelde onze stagebegeleider, het was leuk om hem vanuit een andere kant te zien. De musical was mooi opgezet en wij zaten op de eerste rij, dus konden alles goed in de gaten houden. Alleen snapte wij beiden de Australische humor in het stuk niet. Terwijl een man langs ons telkens dubbel lag van het lachen en wij elkaar aankeken van tja, snap jij het? Umh nee..:p Na afloop hebben wij nog even met onze stagebegeleider gesproken en hebben wij ons bed opgezocht.

Zaterdagochtend hebben wij lekker op ons gemakje gedaan. Heerlijk ontbeten met ons prachtige uitzicht, vervolgens ons klaar gemaakt en de koffer weer ingepakt. Vervolgens zijn wij naar de Barron Falls gereden, waar wij hebben genoten van het heerlijke weer en een geweldig uitzicht! Zie foto, helaas zitten we nou hier in het droogteseizoen, waardoor er maar een klein straaltje water naar beneden valt. Normaal gesproken valt het over de gehele breedte water naar beneden, maar ook zo was de waterval prachtig!

Daarna zijn wij doorgereden naar Port Douglas, waar wij nog even geshopt hebben in de souvenirshops en lokale winkeltjes. Na een opfrisbeurt zijn wij opzoek gegaan naar een restaurantje, waar wij lang hebben moeten wachten op ons gerecht. Daar tegenover stond wel een gratis drankje en hadden we onderhand wel echt honger! Daarna hebben we nog even rond gewandeld door het centrum en zijn we terug naar onze hotelkamer gegaan. Waar ik vrijwel direct lag te slapen. Zondagochtend ging onze wekker om 7.00, om half 8 stonden wij voor ons hotel op een busje te wachten. Die vervolgens om 8.05 kwam opdagen:p Na een rit van nog geen 5 minuten, waren we klaar voor ons snorkel avontuur! Helaas waaide het heel hard en raden het personeel ons aan om pilletjes tegen zeeziek in te nemen, wat we ook maar hebben gedaan. Daarnaast hadden wij het helaas verkeerd begrepen, wij dachten namelijk dat we op twee plekken gingen snorkelen en op een plek een introductieduik zouden nemen, helaas zat dit er niet bij. Na een wilde boottocht en een korte uitleg, konden we eindelijk het water in. Wat echt een geweldige ervaring was, we konden zelf onze eigen gang en de eerste paar keer was voornamelijk zeewater happen. Dit kwam doordat er een hoge windkracht stond en er flinke golven waren, waardoor er af en toe water in de snorkel liep.. Na een paar keer heb je dat trucje door en ging het prima. Vervolgens zijn we in de boot een beetje opgewarmd en na een uitleg over het rif en bewoners ervan, zijn wij weer het water ingedoken! Daarna zijn we verder gegaan naar de derde en laatste snorkelplek, waar ik onder andere een kleine haai en Nemo en zijn familie heb gezien. Uiteindelijk hebben wij op drie geweldige plekken gesnorkeld en was het weer een onvergetelijke ervaring! ( zie foto’s).

Rond 5 uur waren wij weer terug in ons hotel en hebben we een douche genomen om al het zout van ons af te spoelen. Na een poging om te skypen (wat niet ging door een slechte internetverbinding), zijn wij op zoek gegaan naar een restaurant. Dat zoeken is niet zo moeilijk, restaurantjes genoeg. Daarna zijn wij terug gegaan naar onze hotelkamer en hebben wij heel de avond nog na zitten genieten van alweer een geweldig avontuur!

Maandag hadden wij een vrije dag omdat het de Birthday van de Queen was. Niet dat er iets aan wordt gedaan, maar voor ons was het heerlijk een extra vrije dag. Om 10 uur zaten wij aan een ontbijt met een uitzicht over de haven van Port Douglas, daarna hebben we nog even geshopt en de toerist uitgehangen. Vervolgens hebben we nog heerlijk aan het strand gezeten en genoten van het weer! Daarna zijn we in de auto gestapt en zijn we naar een krokodillen park gereden. Daar hebben we een slangen show bijgewoond en rond gelopen in het park. In een apart gedeelte van het park zaten wallaby’s, waar je bij kon gaan zitten en een stukje wortel kon voeren. Natuurlijk hebben we dit geprobeerd en op de foto gezet. Daarna hebben we verschillende reptielen en krokodillen gezien. Om half 4 hadden we een rondvaart, gelukkig niet zo heftig als de dag ervoor:P, en hebben we vele krokodillen gezien!

Na dit avontuur waren we klaar voor de terugreis naar ons hutje. Bij aankomst in ons hutje hebben we onze spullen gedropt en het boodschappenlijstje gepakt en vervolgens boodschappen gedaan. Daarna hebben we weer lekker zelf gekookt en op ons gemakje de spullen opgeruimd, nog even tv gekeken en lekker naar bed. Vandaag is het alweer dinsdag, week 6, en tot nu toe hebben we een rustig dagje op kantoor. Vanmiddag hebben we een afspraak met onze stagebegeleider en vanavond een interview met diner, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Vandaag of morgen gaat de enquête voor mijn opdracht de deur uit en dan is het hopen op voldoende respondenten!

De meeste van jullie hebben een mooi en sportief weekend gehad bij de samenloop voor hoop, waar ik verschillende foto’s van voorbij heb zien komen! Bedankt iedereen voor het sturen van de foto’s, op deze manier was ik er toch een beetje bij! Tot de volgende keer maar weer! Groetjes

• 11 Juni 2015 - 11:34

Tiny Kox :

Hoi Sandra,
    We hebben je kaart ontvangen, en als ik je verslagen lees, heb je inderdaad gewoonweg geen tijd de familie te missen! Wat een leuke verhalen en wat een mooie foto's. Vanavond zullen we jou wel een beetje missen op Rob z'n feest (25 jaar bij z'n baas). Geniet volop verder ginder. Groeten uit Tilburg.

• 17 Juni 2015 - 08:34

Sandra :

Hi Tiny,

Mooi dat de kaart is aangekomen, want de postbodes hier nemen soms alle tijd. Het genieten gebeurd volop en voor meer dan 200%. Inderdaad ik heb gewoon geen tijd om jullie te missen, het is hier ook echt super mooi! Hoe was het feestje van Rob?

Groetjes!